woensdag 17 juli 2013

Dag 14. Het meest zuidelijke puntje van de reis

Per ongeluk had Bart gisteren gesuggereerd dat Key West een mooie plek leek voor een jetski tocht. Stom, want net zoals hij dat in Clearwater voorstelde, betekende dat ook hier dat het vanmorgen erg hard regende. Dan is er geen betere manier om de ochtend te besteden dan met uitslapen en een ontbijtje met verse aardbeien en broodjes. Gelukkig is de uitchecktijd hier 12 uur, waardoor we ook ruim de tijd hadden om na het ontbijt onze spullen te pakken, uit te checken, spullen in de auto te doen, terug naar de incheckbalie te rennen om de sleutel terug te vragen, naar de kamer rennen, en de handdoeken uit de kast te halen.

Tijd om Key West overdag te gaan verkennen. Daar waren we niet de enige. Er bleken 2 grote cruise boten in de haven te liggen, waarvan de opvarenden ook door Key West trokken. Met als verschil dat zij braaf achter een gids met een doel aan liepen, en wij vooral door de stad gezworven hebben. Inclusief een lunchpauze bij Hard Rock Cafe, want dat blijkt toch wel een van onze favoriete restaurants in Florida te zijn.
De afsluiting van de wandeling kwam natuurlijk bij 'the Southern most point'. Een grote kegel op het zuidelijkste puntje van Key West, waarop aangegeven staat dat dit het meest zuidelijke puntje is. Waar een rij voor staat van mensen die op de foto willen met die kegel. Met mensen er omheen (zoals wij) die een foto maken van de rij van mensen die een foto met de kegel willen maken.

Busje tijd! En dan de bus van het hotel, wel te verstaan. Het was weer even dringen om mee te mogen, maar het is ons gelukt. Zodat we 10 minuten later onderweg konden naar de volgende stop: Duck Key. Maar niet voor we een tussenstop hadden gemaakt bij onze inmiddels favoriete supermarkt: de Publix. Waar een apotheker ons geholpen heeft om een goede aftersun te vinden, ze echt lekker vers brood verkopen (want na zo'n volle lunch bij Hard Rock Cafe had niemand meer zin in een echt diner...) en we onze ogen uitkeken naar bv het hondenbot dat ze verkopen. Maatje Deense Dog, als je het mij vraagt.

Uiteindelijk zijn we aangekomen in Hawk Cay Resort. En nee, je hoort ons niet klagen. Je hoort ons hooguit genieten van de ruime kamers, de wasmachine en... de kokos M&M's die we vandaag gekocht hebben.